29. mar. 2013

Sy selv; fra gamacher til cykelshorts


 
Som I kan se, syede jeg den anden dag nogle gamle gamacher om til cykelshorts. Jeg har ret mange halvlange gamacher, så jeg tænkte, at jeg ville lave et af parene til cykelshorts, da jeg har mere brug for det, og så vil få dem brugt. Og, så tænkte jeg, at jeg lige ville vise jer hvordan jeg gjorde, så I måske kan få glæde af det?


Man skal selvfølgelig bruge en symaskine, helst med en tvillingenål (nålen der sidder i, med 2 nåle ved siden af hinanden). Så skal man bruge et par gamle gamacher/leggins (sjovt nok), en saks og tråd.


Dette step giver vel ligesom sig selv.


Tag dine gamacher på, og mål hvor lange du vil have dine cykelshorts. Jeg lavede mine 43 cm.
HUSK: læg 2 cm til når du klipper, da gamacherne skal lægges op i bunden.


Klip dine gamacher i længden du har målt + 2 cm.



Vend gamacherne på vrangen, og fold den nederste kant ca. 2 cm op, og sæt nåle i hele vejen rundt, på begge bukseben.
TIP: det kan være en hjælp, at stryge kanten inden man syr, så ligger den helt fladt



Sy dine cykelshorts med tvillingenål hele vejen rundt, på begge bukseben.
HUSK: sy fra retsiden (den side der skal vende ud af), så du er sikker på, at det bliver pænt og lige.

 
Så får man en flot stikning (syning), der er ligesom på købte gamacher.
 

Så er du faktisk færdig! Jeg synes selv, at det er rimelig nemt, og man kan nok gøre det på 20-30 min. (hvis man ikke har tekniske problemer, som jeg havde....)


Jep, det var det. jeg håber I kan bruge det til noget. Nogen af jer, vidste helt sikkert godt hvordan man gør, men andre er måske helt lost, så jeg synes at det ville være fint med en lille guide, og lige præcis denne, kan de fleste være med på.

Jeg håber, at I nyder ferien, den er jo snart slut, eller, der er jo lige en lockout der skal overstås først..
-Emilie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar