24. jul. 2012

Grønland





Igår nat kom jeg hjem fra ferie. Denne gang gik turen til Grønland, med hele min familie.
Grønland er måske ikke det sted der er mest overrendt af tourister, men det var en vild fed ferie!
Min farfar fyldte i 70, i sidste uge, og derfor havde han og min farmor besluttet at invitere hele familien med til Grønland.
Som sagt, var det super fedt! Vejret var bedre end i Danmark, og vi oplevede en hel masse. Vi så isbjerge, sejlede blandt isbjerge ved midnat, så Ilulissat isbræ, hvor indlandsisen bliver presset ud i havet som isbjerge, vandrede mange ture i fjeldet (den længste på 23 km..), var på museum, fejrede min farfars fødselsdag, spiste isbjørn og andre grønlandske delikatesser og fløj i helikopter over isbræen og indlandsisen. Det var super fedt! Helikopterturen var rigtig sjov, og den landede også så vi kunne gå ud og se isbræen. Der var is så langt man kunne se, og helt stille og vindstille. Faktisk vidste vi ikke at vi skulle ud og flyve i helikopter, da min farmor og farfar havde planlagt det som en overraskelse.

Det var en uforglemmelig ferie, og der skal selvfølgelig nok komme nogle flere billeder ind på bloggen. Den næste uges tid har jeg dog desværre ikke så meget tid til at blogge.
Jeg håber at i har det godt, og at i nyder ferien!!
-Emilie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar