10. jan. 2013

That vacation


Som i jo ved, var jeg på skiferie her i juleferien, i Val d'isere i Frankrig.
Det var en rigtig god ferie, som i kan se lidt billeder fra her:


Vi havde altan lige ud til gaden, og mon ikke jeg fik taget lidt billeder oppefra?
Der var store sneskulpture over det hele i byen, de var virkelig flotte
 
 
Vores hotel
Åh gud...

En dag fik vi raclette på en restaurant. Ikke dansk-wannabe-raclette, men ægte original fransk raclette (misforstå mig ikke, jeg er STOR tilhænger af den danske version også). Man får en ost der hænger på et stativ, som i kan se på billedet, og så får man en tallerken med kold kød, og brød, kartofler og salat ved siden af som tilbehør. Osten smelter ved hjælp af varmerørne der sidder over den, og flyder ned på tallerkenerne. Det er virkelig lækkert. Der bliver ved med at smelte ost ned, og man må spise så meget man overhovedet vil, og det er altså ægte ost, der smager som en bid af himmelen..

 
 
Osten da vi var færdige med den......
Da hverken min bror eller jeg er specielt vilde med ris a la mande, fik vi lov til at få noget andet til dessert juleaften.
Denne is er virkelig overdrevet god. Vanilleis med brownie stykker og karamel.. mmmhh
Nu da vi var i Frankrig skulle vi selvfølgelig have crep. Det er i bund og grund bare en stor, men meget tynd, pandekage med nutella, men det er meget udbredt i Frankrig.
Man kan også få dem på Srøget, det er bare ikke helt så eksotisk..
Det var de billeder jeg vil vise i denne omgang, der kommer flere på et andet tidspunkt.
Nu vil jeg lave lektier, og savle lidt over raclette, Häagen-Dazz is og crep med nutella..
-Emilie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar