6. feb. 2013

Redigering af billeder

Dette er to billeder, som min veninde og jeg har lavet. Hun hedder Sara, og det er også hende på billederne.
I dette indlæg vil jeg forklare, hvordan jeg redigerer mine billeder. Det var faktisk ret svært, at tage screenshots og det hele, det tog i hvert fald vildt lang tid! Men her er den så! Det er om, hvordan jeg flytter mennesker, og hvad jeg nu ellers gør! 

Jeg bruger et online redigeringsprogram, som hedder Pixlr. Det er ikke særlig lang tid siden, at jeg opdagede det. Men jeg kan rigtig godt lide det! Jeg kunne godt tænke mig at få Photoshop, men indtil videre er det her "min anden løsning". Nå, det første step - åben dit billede!
For at tilføje et billede ovenpå, skal du trykke på lag, og derefter åben billede som lag. 
Det billede du sætter ind, skal helst være beskåret så meget som muligt, så det ikke fylder for meget på billedet. Men det er ikke altid, at det lille billede har den rigtige størrelse. Ofte er det for stort, og man kan ikke ændre størrelsen på det i Pixlr (Jeg har i hvert fald ikke fundet ud af hvordan). Så i det tilfælde, ændrer jeg størrelsen i picmonkey. Åbner billedet, og gemmer det i en anden størrelse - jeg er vildt smart - ikke? 
For at beskære personer (Eller andre figure med en ikke-geometrisk form), skal man bruge det lille guldfarvet torv - jeg aner ikke, hvad det forstiller! Men det er den, som er markeret med firkanten under funktioner på billedet.
Med den tegner du hele vejen rundt om kroppen - uden at give slip på musen! Til sidst kan man godt få lidt krampe i fingrene, og det er svært at gøre det uden fejl. Men det gør ikke noget, hvis det ikke er  helt lige!
Når du har beskåret hele figuren, kan du flytte på den, ved at trykke på pilen som funktion.
Efter at have fundet det sted den skal være, kan du fjerne den stiplede linje som er omkring figuren, ved at trykke et andet sted på billedet, mens du er under funktionen med det guldfarvet torv (Haha, jeg aner virkeligt ikke hvad den hedder).

Når man beskærer figurer ud, bliver det næsten aldrig lige, da de er vildt svært ikke at slippe musen hele vejen rundt. Så der kommer altid nogle små hakker. Men dem fjerner jeg ved at trykke på den lyserøde tryllestav.
 "Tryllestaven" kan størstedelen af gangene skelne mellem farver, og den kan dele dem op i to. Hvis du markerer det stykke, som du vil fjerne, kan du trykke på delete, og stykket vil forsvinde - vildt smart!
Prøv at fjerne så meget du kan, uden at lave hakker eller noget "unaturligt" ved kroppen.
For at ændre farven på kroppen så det ligner, at man står inde i en flaske, skal du trykke på justeringer. Der kan du ændre farverne på det tilføjet billedelag. Jeg gik ind under nuance og mætning. Jeg satte ændrede på mætningen og lysstyrken - prøv dig frem, så det ligner!
Her tilføjer jeg endnu et billede, hvor jeg skal stå i den anden flaske også. 
Beskær figuren og flyt den.

Fjern de små stykker fra baggrunden ved at bruge den lyserøde tryllestav.

For også at ændre det andet billedes farve, skal du igen ændre på nuance og mætning under justering.

Det var det, sådan redigerer jeg mine billeder. Igen, jeg kunne rigtig godt tænke mig Photoshop, som er et rigtig godt redigeringsprogram. Men det lyder meget kompliceret og forvirrende, og jeg har ikke rigtig nogle venner (Loner..), som har programmet og kender det - desuden koster det penge!
Men det står meget højt på min ønskeliste!
Jeg håber, at I kunne bruge det til noget.

Petrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar