4. feb. 2013

Lav selv - sløjfe

Saks, spænder, stof og limpistol.
Find dit stof frem, og læg det frem på bordet.



Fold stoffet over en eller to gange, så det bliver tykkere.

Klip stoffet over, så der stadig er nok, til at det kan foldes ind på midten.

Sådan ser det ud nu!

Find limpistolen frem, og lim hele vejen ned af siden på stoffet.


Fold nu sidderne sammen, så det bliver til en lang. 
Fold begge enderne ind på midten, den ene skal ligge over den anden. 

Lim nu de to ender sammen. Du kan blive nødt til at løfte den ene ende lidt op, mens du limer den anden.

Pres nu på midten, så stoffet folder sig sammen. Det kan godt være lidt svært, at få det til at se flot ud, men prøv dig frem!


For at holde sløjfen sammen, kan du blive nødt til at lime mellem folderne.

Lim også på den anden side.
 Lad sløjfen tørre, og læg den lidt fra dig. I mellemtiden kan du lave det lille bånd der går over på midten.
Læg igen stoffet ud, og klip en lang strimmel på nok omkring 10 cm i bredden.
Fold et lidt af stoffet ind til midten.

Lim hele vejen ned af strimlen, og fold det hele sammen. 

Hele strimlen kommer altså til at se sådan her ud!

Sæt en enkel limklat på bagsiden af sløjfen, og sno strimlen en enkelt gang rundt om. 
Klip derefter strimlen over, og sæt enden fast. Så er sløjfen færdig. 


Lim spændet fast på midten og i hver ende af spændet. 


   Hold da op! Det blev et langt indlæg, men her fik I opskriften på en sløjfe. Jeg har lavet et indlæg før, om hvor meget jeg elsker sløjfer til håret - så den tale ryger vi ikke ud i igen..
Men jeg så forleden en video med Macbarbie, hvor hun lavede disse sløjfer, og så ville jeg prøve det! Og i stedet for bare at linke til hendes video, ville jeg hellere selv lave en guide!

Jeg håber i hvert fald, at I kunne bruge den!

Petrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar